از رودخانه بی پایان تا بزرگراه صوتی

رودخانه بی پایان - پینک فلوید

​​در هفته گذشته آلبوم های مهمی در بازار موسیقی بریتانیا منتشر شد. آلبوم هایی که بسیاری از طرفداران را ماه ها و چه بسا سال ها در انتظار گذاشته بودند.

در هفته گذشته آلبوم های مهمی در بازار موسیقی بریتانیا منتشر شد. آلبوم هایی که بسیاری از طرفداران را ماه ها و چه بسا سالها در انتظار گذاشته بودند.

مهمترین آنها اما آلبوم تازه پینک فلوید به نام "رودخانه بی پایان" بود که بیست سال پس از آخرین آلبوم این گروه "ناقوس جدایی" و در یاد بود "ریچارد رایت" یکی از آهنگسازان و نوازنده کیبورد فقید این گروه منتشر شد. به گفته دوید گیلمور ١٨ ترانه این مجموعه آلبوم تازه که بیشتر بی کلام هستند در جریان ساخت آلبوم ناقوس جدایی و به همراه ریچارد رایت نوشته شده اند. این آلبوم در نگاه منتقدان نظرات متفاوت و گاه متناقضی را به همراه داشته است و گرچه بسیاری از طرفداران پینک فلوید را که پس از بیست سال منتظر آلبومی به قدرت آثار گذشته این گروه بودند کمی سرخورده کرده، اما بسیاری دیگر "رودخانه بی پایان" را آلبومی ارزشمند در یادبود "ریچارد رایت" میدانند.

ترانه و نماهنگ "رساتر از کلمات" یکی از ترانه های این آلبوم اینجا ببینید و بشنوید.

آلبوم مهم دیگری که در هفته گذشته منتشر شد مجموعه ای تازه از آثار گروه "کویین" به نام "کویین جاویدان" بود که به همت نوازنده درام این گروه "راجر تیلور" و نوازنده مطرح گیتار"برایان می" گردآوری شده اند. ٣ ترانه تازه به همراه ترانه های فراموش شده ای که در دهه ٨٠ میلادی و با صدای "فردی مرکوری" افسانه ای ساخته شده، در این آلبوم تازه منتشر شده اند.


آخرین آلبوم مهم هفته " بزرگراه صوتی "، هشتمین آلبوم گروه راک آمریکایی"فو فایترز" است. هشت ترانه این آلبوم که به همراه و برای فیلم مستندی به تهیه شبکه اچ بی او و درباره این گروه منتشر شده اند در هشت شهر مختلف آمریکا ضبط و تولید شده اند.

ترانه "چیزی برای هیچ چیز" اولین ترانه آلبوم " بزرگراه صوتی"

درباره این آلبوم های تازه بیشتر بشنوید.

Your browser doesn’t support HTML5

موسیقی امروز