صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه به کسانی که موضوع رفع حصر را دنبال می‌کنند، هشدار داد

صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه ایران روز دوشنبه گفت:« نقل کرده‌اند که کاندیدایی در جمع هواداران خود گفته، آمده که حصر را بشکند. شما چه‌کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟»

حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران، در مبارزات انتخاباتی، بارها مساله رفع حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، رهبران معترضان به نتایج انتخابات سال ۸۸ را مطرح کرد و وعده داد که برای رفع حصر تلاش خواهد کرد.

صادق آملی لاریجانی روز دوشنبه گفت برخی بدنبال این هستند تا موضوعاتی را که برای آن راهکار قانونی وجود دارد، با فشارهای پوپولیستی پیش ببرند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه موضوع رفع حصر هم از این موضوعات است گفت ماهیت این کار شبیه همان کاری است که در فتنه ۸۸ صورت گرفت.در ادبیات رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکانش، فتنه به اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۸۸ گفته می‌شود.

رییس قوه قضاییه به رسانه‌ها و افرادی که تلاش می‌کنند به‌گفته او به صورت زنجیره‌ای مساله رفع حصر را دائما تکرار کنند، هشدار داد که به‌تعبیر او این بساط را جمع کنند وگرنه قوه قضاییه با اقتدار این بساط را جمع خواهد کرد.
علی مطهری،نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که خود موضوع رفع حصر را با رهبر جمهوری اسلامی درمیان گذاشته، معتقد است که مخالف اصلی رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، آیت‌الله خامنه‌ای است.