ایران دو شبکه تلگرام و اینستاگرام را مسدود کرد

خبرگزاری صدا و سیما از مسدود شدن دو شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام به دستور نهادهای امنیتی خبر داد. به نوشته خبرگزاری صدا و سیما، این اقدام با تصمیم «سطوح عالی امنیتی» و برای «آرامش و امنیت شهروندان» صورت گرفته است.

از سوی دیگر پاول دوروف، مدیر شبکه تلگرام، در پیامی توئیتری اعلام کرد پس از آنکه با خواست مقام‌های جمهوری اسلامی ایران برای از دسترس خارج کردن کانال موسوم به «صدای مردم» و اسیر کانال‌هایی که به نوشته او «به اعتراض‌های مسالمت‌آمیز» می‌پردازند، تلگرام در ایران فیلتر شده است.

شماری از روحانیان و محافظه‌کاران ایران در ماه‌های اخیر بارها خواستار مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی شده‌اند. اما حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، حدود دو هفته پیش در همایشی مرتبط با «حقوق شهروندی» گفت: همین‌جا «وزیر ما به مردم قول می‌دهد دستش روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت».

با این حال احمد خاتمی، عضو خبرگان رهبری، در مراسم حکومتی «۹ دی» در کرمان از وزیر ارتباطات خواست که «کانال آمدنیوز» را به توصیف او «له کند». ساعاتی پس از آن بود که محمدجواد آذری جهرمی،‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مکالمه‌ای توئیتری با مدیرعامل تلگرام خواستار مسدود شدن این کانال شد.