مقامات رسمی ایران کشته شدن چهار نفر در دورود و دو نفر در ایذه را تأیید کردند

به گزارش خبرگزاری ایسنا، ماشاءالله نعمتی، فرماندار دورود، براساس آمار رسمی، کشته شدن چهار نفر در تظاهرات اخیر را تأیید کرد.

به گفته او در روز اول تظاهرات، ۲نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند . فرماندار دورود در مورد کشته شدگان روز دوم گفت: هنوز آمار دقیقی در دست نیست اما ، به گفته او، یک فرد میانسال و یک پسر ۱۲ تا ۱۵ ساله زیر یک خودرویآتش نشانی جان باختند. فرماندار دورود گفت این ماشین آتش نشانی که برای خاموش کردن حریق بانک ملی رفته بود توسط تظاهرکنندگان به زور گرفته و سپس روی یکی از پل های شهر رها شده بود. این گزارش به تایید منبع مستقلی نرسیده است.

به گفته فرماندار دورود همچنین تعدادی از اماکن مذهبی و بخصوص بانک‌ها در سطح شهرستان دچار آسیب جدی شده و بعضی از این مکان‌ها دچار حریق شده‌اند.

از سوی دیگر ،هدایت الله خادمی فرماندار شهرستان ایذه، از شهرهای بختیاری نشین استان خوزستان، به خبرگزاری ایلنا گفت در تجمعات این شهر دو نفر کشته و شماری زخمی شدند. وی گفت این موضوع که تیراندازی از جانب نیروی انتظامی بوده یا تظاهر کنندگان در دست بررسی است.خادمی افزود: مردم ایذه در ادامه اعتراضات خود شیشه تعدادی از بانک‌های این شهرستان را شکسته و تجمع را تا نیمه‌های شب ادامه دادند.