شماری از هنرمندان و وکلای ایرانی از حق مردم برای اعتراضات مسالمت‌آمیز حمایت کردند

در ادامه اعتراض‌ها در شهرهای مختلف ایران، شماری از وکلا و هنرمندان از حق شهروندان برای انجام اعتراضات مسالمت‌آمیز حمایت کرده اند.

محمد اولیایی فرد، محمود رحمانی اصفهانی، سید محمد سیف زاده ،‌شیرین عبادی،‌عبدالکریم لاهیجی و نسرین ستوده با انتشار بیانیه‌ ای با اشاره به بند ۲۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۲۱ میثاق حقوق مدنی که ایران به هر دو آن پیوسته است ، حق شهروندان برای تجمعات مسالمت آمیز را مطلق دانسته واز طرف دیگر از مردم معترض خواسته اند از خشونت خودداری کنند .

از دیگر سو، ترانه علیدوستی و مهناز افشار ، بازیگران سینما و تئاتر، از نیروهای امنیتی و انتظامی خواسته از «برخورد فیزیکی» با معترضان خودداری کنند. حمید فرخ‌نژاد، بازیگر، در صفحه اینستاگرام خود نوشته حکومت با کفر باقی می‌ماند، اما با ظلم دوامی نخواهد داشت.

محسن تنابنده دیگربازیگر سینما نیز با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود اختصاص بودجه‌های کلان برای مراکز فرهنگی و دینی را نشانگر عدم درک حاکمیت از فشار بر طبقه متوسط و فقیر دانسته است

شماری از هنرمندان ایرانی در خارج از کشور نیز حمایت خود را از اعتراض‌های اخیر ابراز کرده‌اند. گوگوش ، داریوش ، ابی و فرامر اصلانی، خواننده، و نیزماز جبرانی، کمدین پیام‌هایی حمایت خود را از مردم معترض اعلام کرده اند. به گفته منابع رسمی، در جریان اعتراض های پنج روز گذشته،‌ بیش از یک هزار تن بازداشت شده‌اند و شمار کشته شدگان در تظاهرات نیز تا کنون ۲۱ تن اعلام شده است.