نیکی هیلی می‌گوید ایران عامل بی ثباتی در منطقه است

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنج شنبه در نشست برخی اعضای شورای امنیت درباره اشاعه تسلیحات کشتار جمعی، ایران را عامل بی ثباتی در بی‌ثبات ترین منطقه جهان دانست.

به گفته خانم هیلی ایران از گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان نیابتی حمایت می‌کند و با نقض تحریم تسلیحاتی ،‌موشک‌های بالیستیک خود را بسوی اهداف غیرنظامی پرتاب می کند . خانم هیلی گفت : حکومت ایران،‌لایق اعتماد و اطمینان ایالات متحده نیست.

از دیگر سو ،‌ سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ، در این نشست یکی از اقدامات مهم برای اطمینان از عدم گسترش تسلیحات اتمی را انجام اقداماتی برای اطمینان از اجرای پایدار توافق هسته ای با ایران دانست . آقای لاورف هشدار داد شکست توافق هسته ای با ایران حاوی پیامی هشدار آمیز برای ساختار امنیت بین المللی و از جمله چشم انداز حل و فصل مساله شبه جزیره کره خواهد بود.

آمریکا خواهان بازنگری درتوافق هسته ای با ایران است اما ایران ضمن رد مذاکره مجدد گفته است تا وقتی به توافق پایبند می‌ماند که تمام امضا کنندگان این توافق به تعهدات خود عمل کنند. آلمان ، فرانسه و بریتانیا ، سه متحد اروپایی واشینگتن با تایید پایبندی تهران به برجام و انتقاد از برنامه موشکی و سیاست های منطقه ای ایران ، خواهان پایبندی ایالات متحده به توافق هسته ای هستند