جف سشنز در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مورد سوال قرار گرفت

جف سشنز، دادستان کل آمریکا، روز سه شنبه در نشستی با حضور هیئت بررسی دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده حضور یافت و به مدت چند ساعت مورد سوال قرار گرفت.

این نخستین بار است که هیئت بررسی دخالت‌های احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که زیر نظر رابرت مولر، رییس پیشین اف‌بی‌آی و بازرس ویژه اداره می‌شود، با یکی از اعضای کابینه دولت دونالد ترامپ دیدار داشته است.

جف سشنز در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا به عنوان مشاور دونالد ترامپ در کمپین او فعالیت داشت. آقای ترامپ پس از پیروزی در انتخابات، سشنز را به عنوان دادستان کل آمریکا منصوب کرد. پس از اینکه گزارش‌هایی در رسانه‌ها منتشر و اعلام شد که آقای سشنز دیدارهای خود با سفیر روسیه را اعلام نکرده است، وی از خود سلب صلاحیت کرد و گفت که در کار هیئت بررسی دخالت احتمالی روسیه در انتخابات اخیر دخالت نخواهد داشت.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در گزارش‌های خود به این نتیجه رسیدند که روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده دخالت کرده و با هک و تبلیغات دروغین، سعی کرده که نتیجه انتخابات را به نفع دونالد ترامپ تغییر دهد. روسیه این اتهام‌ها را رد کرده است.