عضو مجمع تشخیص، اف‌‌ای‌تی‌اف را ساز و کار جاسوسی نامید

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران نسبت به تصویب لوایح مربوط به پول‌شویی هشدار داد و گروه ویژه اقدام مالی یا همان اف‌ای‌تی‌اف را ساز و کاری برای جاسوسی خواند.

احمد وحیدی روز جمعه با اشاره به تعویق بررسی لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «این کنوانسیون ابهامات زیادی دارد و الحاق ایران به آن تبعات زیادی می‌تواند داشته باشد که باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.»

به گفته وی، لوایح مربوط به گروه ویژه اقدام مالی «‌اقتصاد کشور را تهدید می‌کند و چارچوبی است که استکبار برای محدود و هوشمند کردن تحریم‌ها دنبال می‌کند».

آقای وحیدی در ادامه عنوان کرد: «طرح اف‌ای‌تی‌اف یک نظام کسب اطلاع و به یک مفهوم، نظام جاسوسی و کنترلی است که کشورهای بزرگ آن را اعمال می‌کنند و همه اختیارات آن در دست آمریکا و حداکثر چند کشور اروپایی است.»

دو لایحه الحاق ایران به کنوانسیون‌های مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) و مقابله با تأمین مالی تروریسم (سی‌اف‌تی)‎ اگرچه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده اما با سد شورای نگهبان مواجه شده است، امری که پای مجمع تشخیص مصلحت نظام را به میان کشیده تا دراین‌باره تصمیم‌‌گیری نهایی را انجام دهد. دولت حسن روحانی بر تصویب این لوایح تاکید دارد.