«درخواست روحانی از ارتش و سپاه» برای تخلیه آب از شهرها

حسن روحانی در جلسه مدیریت بحران در روز ششم فروردین‌ماه

خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه خبر داد که حسن روحانی، رئیس جمهور، روز سه‌شنبه از ارتش و سپاه خواست تا در زمینه تخلیه آب از شهرها، در پی وقوع سیل، کمک کنند.

آقای روحانی گفت: «من از ارتش و سپاه می‌خواهم که برای تخلیه و کار مهندسی که هر دو توانمندی بسیار خوبی دارند اقدام کنند و بقیه دستگاه‌ها هم باید در این زمینه امکانات خود را بیاورند و سریع‌تر آب از شهرها تخلیه شود.»

حسن روحانی در عین حال تلاش کرده است تا به برخی انتقادات در زمینه عدم حضور مسئولان و مقامات در محل وقوع سیل و عدم رسیدگی به‌موقع به این بحران پاسخ دهد.

او گفت: «مردم عزیز ما توجه داشته باشند که همه نیروها... از ابتدای امر پای کار بودند. واقعا شبانه‌روز تلاش می‌کردند و ما ساعت ۱۱ تماس می‌گرفتیم سر کار بودند، دیرتر تماس می‌گرفتیم یا زودتر تماس می‌گرفتیم یا نیمه شب تماس می‌گرفتیم سر کار بودند. این واقعا ارزشمند است؛ یک عده نیایند در فضای مجازی کاری انجام دهند که اتهام و سخن ناروا و مأیوس کردن مردم است.»

در پی انتقادهای گسترده از غیبت استاندار گلستان در محل خدمت خود در زمان وقوع سیل روز یک شنبه خبر رسید که معاون اول رئیس‌ جمهوری ایران دستور به برکناری مناف هاشمی، استاندار گلستان داده‌ است.