انتقاد سناتور جمهوری‌خواه از دعوت ظریف به کاخ سفید

لیندسی گراهام تاکید کرد که آمریکا باید فشار به ایران را ادامه دهد

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه، در واکنش به گزارش نیویورکر مبنی بر دعوت محمد‌جواد ظریف به کاخ سفید اعلام کرد که اگر این خبر درست باشد، پیام بدی را منتقل می‌کند.

وی در توئیتر خود نوشت که اگر این گزارش درست باشد، پیام بدی را منتقل می‌کند، مبنی بر اینکه اگر شما اقدامات تحریک‌آمیز‌تری انجام دهید، آمریکا تمایل بیشتری برای گفت‌و‌گو با شما دارد.

آقای گراهام تاکید کرد که این اقدامات باعث خواهد شد، اسرائیل و کشورهای عربی، احساس خطر کنند بخواهند و به تنهایی در برابر ایران دست به اقداماتی بزنند.

این سناتور جمهوری‌خواه نوشت که آمریکا باید فشار به ایران را ادامه دهد و تا زمانی که این کشور رفتار خود را تغییر نداده با مقامات آنان ملاقات نداشته باشد.

نشریه آمریکایی «نیویورکر» روز جمعه ۱۱ مرداد به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که سناتور رند پال دو هفته پیش در جریان دیدارش با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در نیویورک از او برای دیدار و گفت‌وگوی مستقیم با دونالد ترامپ در کاخ سفید دعوت کرده بود.

به گفته نیویورکر، محمدجواد ظریف در پاسخ به دعوت رند پال گفته است که برای تصمیم‌گیری در این باره باید با تهران مشورت کند و در نهایت، آن‌چنان‌که نیویورکر نوشته است، رهبران ایران اجازه چنین دیداری را نداده‌اند.

نیویورکر نوشته است که دو هفته پس از این دیدار و پاسخ منفی محمدجواد ظریف به این دعوت، وزارت خزانه‌داری آمریکا وی را روز چهارشنبه ۹ مرداد در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

هیچ یک از مقام‌های آمریکا و ایران تاکنون واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند و به نوشته نیویورکر، سخنگوی کاخ سفید نیز از اظهار نظر درباره آن خودداری کرده است.