بیش از ۱۶۰ تن در باران‌های موسمی پاکستان جان خود را از دست داده‌اند

کراچی

گزارش‌ها حاکی‌ست دست‌کم ۱۶۱ نفر در بارش‌های شدید باران‌های موسمی در پاکستان جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری چینی شین‌هوا به نقل از سازمان مدیریت سوانح طبیعی پاکستان ۲۱ مرداد ماه گزارش داده‌است که این شمار قربانیان از آغاز فصل بارانی در ماه گذشته میلادی‌ست.

نزدیک به ۲۰ تن از قربانیان در شهر کراچی جان خود را از دست داده‌اند؛ بزرگ‌ترین شهر پاکستان که با ازدحام جمعیتی بسیار بالایی روبه‌رو است.

میزان بارش در کراچی از ۱۹۲ میلی‌متر گذشته و همین موضوع نیز به تخریب سازه‌ها و خانه‌های مسکونی انجامیده که دلیل اصلی کشته‌شدن شهروندان گزارش شده است.

انتظار می‌رود توده بارانی فعلی طی ساعت‌های گذشته از فراز شهر گذشته و به‌سوی دریای عرب حرکت کند.

یک مقام ارتش پاکستان به خبرگزاری آلمان گفته نیروهای نظامی در حال کمک به امدادگران و نیروهای غیرنظامی شهری برای خارج کردن آب از خیابان‌ها هستند.

یک پژوهشگر آب‌وهوایی در پاکستان نیز به این خبرگزاری گفته تغییرات اقلیمی و گرم‌شدن زمین «بر خطر سیلاب‌های ناشی از باران افزوده است».

در تازه‌ترین برآورد «موسسه منابع جهان»، پاکستان از جمله کشورهایی‌ست که در کنار ایران در بین ۱۷ کشور با «بحران فوق‌العاده» در زمینه آب قرار دارد. منابع آبی در این ۱۷ کشور ممکن است به‌زودی پایان یابد.

بارش‌های شدید و موسمی اخیر، تلفات و خسارت‌های زیادی به‌جای می‌گذارند، و عملا چندان تاثیری بر شدت خشکسالی و کم‌آبی ندارد.