شهردار خرم‌آباد به اتهام فساد اقتصادی بازداشت شد

وحید رشیدی، شهردار خرم‌آباد، از جمله بازداشت‌شدگان است

وحید رشیدی، شهردار خرم‌آباد، و همچنین چند تن دیگر از کارمندان این شهرداری در نخستین ساعت‌های بامداد پنج‌شنبه توسط مأموران اطلاعات استان لرستان بازداشت شدند.

سعید رازانی، دادستان مرکز لرستان، اتهام وحید رشیدی را «سوء استفاده از اموال شهرداری و تصرف غیرقانونی در این اموال» ذکر کرد و گفت تحقیقات درباره سایر متهمان احتمالی این پرونده ادامه دارد.

خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه این بازداشت‌ها «واکنش‌های زیادی در استان در پی داشت» نوشته است: «برخلاف برخی شایعات در فضای مجازی دستگیری شهردار خرم‌آباد به‌هیچ‌ وجه سیاسی نبوده» است.

در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی درباره بازداشت دو معاون استاندار لرستان، شهردار و چهار عضو شورای شهر الشتر، دو عضو شورای شهر بروجرد و شهردار سابق ازنا منتشر شده و جعفر بدری، رئیس کل دادگستری این استان، گفته بود که ۱۴ نفر از مدیران با تخلفاتی عمدتا «در حوزه شهرداری‌ها و شوراهای شهر» تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

پرونده فساد در بانک مرکزی ایران، «فساد اقتصادی نزدیکان» علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، و تایید بازداشت حسن رعیت، از لباس‌شخصی‌های سرکوب اعتراضات ۸۸، از جمله خبرهایی است که تنها در دو روز گذشته منتشر شده است.