ابوالفضل قدیانی خواستار تحریم انتخابات و «فراگیر شدن کنش اعتراضی» شد

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی، در بیانیه‌ای از گروه‌های سیاسی در ایران خواست که «ضمن تحریم انتخابات از هر فرصتی برای بیان و اعلام اعتراض بهره جویند».

وی در این بیانیه نوشت که «تحریم انتخابات انفعال نیست» بلکه «شرکت در انتخابات مجلسی نمایشی-فرمایشی که چنین عقیم و افلیج شده انفعال کامل است».

آقای قدیانی تاکید کرده که «شرکت در انتخابات بدون هیچ برنامه و اراده‌ای برای مهار استبداد تسلیم محض است».

وی در این بیانیه نوشت که «انتخابات آتی رسواتر از آن است که دوگانه دروغین انتخاب بین بد و بدتر در آن بخش عمده‌ای از جامعه را مسحور شعبده خود کند»

آقای قدیانی در عین حال نوشت که تصور عقب‌نشینی استبداد با تحریم و سرد برگزار شدن انتخابات «سودای خام و آرزوی محال است».

وی تاکید کرد: «انتخابات پیش رو بایستی با تمام توان، از سوی تمامی نیروهای دمکراسی‌خواه، از هر طیف و گرایش کنشگرانه تحریم شود بدین معنی که فعالین سیاسی، مدنی، صنفی، فرهنگی و … باید از هر فرصتی برای بیان و اعلام اعتراض بهره جویند».

به گفته این فعال سیاسی، «فراگیر شدن کنش اعتراضی است که می‌تواند در نهایت هیمنه سیاست النصر بالرعب را بشکند و مستبد امروز ایران، علی خامنه‌ای، را مجبور کند که تن به انتخابات آزاد دهد. شکستن هیمنه کاذب استبداد همانا پایان استبداد است».

انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است اسفند امسال برگزار می‌شود و گروه‌های اصلاح‌طلب حکومتی و اصولگرا گفته‌اند که در این انتخابات مشارکت می‌کنند.