قصه تورج شعبانخانی قصه آهنگساز نوجوی جوانی است که در برههای درخشان از تاریخ موسیقی نوظهور پاپ در ایران، همه چیز برایش جفت و جور میشود تا در جای مناسب شنیده شود.
آدمک در دهه پنجاه خورشیدی، خسرو هریتاش با ایدههایی تازه به ایران آمده است تا اولین فیلمش را بسازد و همین فیلم و ترانهای آن آغازی میشود برای فریدون فروغی تا هر سه در تاریخ ثبت شوند.
در این گزارش نگاهی داشتهایم به نقش و حضور تورج شعبانخانی در کسوت آهنگساز با حضور فرزاد فتاحی آهنگساز و بابک صحرایی ترانهسرا در کنار گفتوگویی که ده سال پیش با تورج شعبانخانی داشتیم. همچنین یادی میکنیم از یکی از قطعات زیبای این هنرمند، «شهر خالی» با حضور خواننده این ترانه، فرشته.
در سالهای پس از انقلاب که دیگر خبری از آن همنشینیها و همنفسیها در فضای موسیقی ایران نیست، تورج شعبانخانی هم از همکاران گذشتهاش رنجیدهخاطر است، با این وجود دو همکاری خاطرهانگیز دیگر در سالهای پایانی حیات هنری این هنرمند با دو صدا از عصر طلایی موسیقی نوپای پاپ ایران شکل میگیرد. موج با صدای بتی و لالایی با صدای گوگوش که این آخری با گوشه چشمی به حوادث و رخدادهای اجتماعی سالهای اخیر به کسانی تقدیم شده بود که عزیز در بند دارند.
آدمک در دهه پنجاه خورشیدی، خسرو هریتاش با ایدههایی تازه به ایران آمده است تا اولین فیلمش را بسازد و همین فیلم و ترانهای آن آغازی میشود برای فریدون فروغی تا هر سه در تاریخ ثبت شوند.
در این گزارش نگاهی داشتهایم به نقش و حضور تورج شعبانخانی در کسوت آهنگساز با حضور فرزاد فتاحی آهنگساز و بابک صحرایی ترانهسرا در کنار گفتوگویی که ده سال پیش با تورج شعبانخانی داشتیم. همچنین یادی میکنیم از یکی از قطعات زیبای این هنرمند، «شهر خالی» با حضور خواننده این ترانه، فرشته.
در سالهای پس از انقلاب که دیگر خبری از آن همنشینیها و همنفسیها در فضای موسیقی ایران نیست، تورج شعبانخانی هم از همکاران گذشتهاش رنجیدهخاطر است، با این وجود دو همکاری خاطرهانگیز دیگر در سالهای پایانی حیات هنری این هنرمند با دو صدا از عصر طلایی موسیقی نوپای پاپ ایران شکل میگیرد. موج با صدای بتی و لالایی با صدای گوگوش که این آخری با گوشه چشمی به حوادث و رخدادهای اجتماعی سالهای اخیر به کسانی تقدیم شده بود که عزیز در بند دارند.