ورود خودروهای پلاک مناطق درگیر با کرونا به بندرانزلی ممنوع شد

رسانه‌های محلی انزلی به نقل از فرمانداری این شهر از «ممنوع شدن» ورود خودروهای دارای پلاک مناطق درگیر با ویروس کرونا به این شهر خبر می‌دهند.

بندرانزلی خود در استان گیلان قرار دارد که یکی از استان‌های درگیر با کرونا در ایران معرفی می‌شود.

مقام‌های وزارت بهداشت در روزهای گذشته اعلام کرده بودند که ویروس کرونا از قم به تهران و از آنجا به استان‌های گیلان و مازندران رسیده و آمار مبتلایان در استان گلستان نیز به صورت صعودی در حال افزایش است.

ایرنا نیز گزارش کرده که به درخواست دانشگاه علوم پزشکی قم، مسافرانی که قصد خروج از قم به سمت تهران را دارند در معبر خروجی عوارضی آزادراه قم به تهران، با دستگاه تب‌سنج کنترل می‌شوند.

پیش از این نیز گفته شده بود که از خروج افراد «مشکوک» از قم جلوگیری می‌‌شود، اما در شبکه‌های اجتماعی گزارش‌های متعددی از بی‌توجهی نسبت به این موضوع منتشر شده بود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی هم اعلام کرده که ورودی‌های شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان، تفرش،‌ خنداب و آشتیان تحت «پایش سلامت» و طرح «مرزبانی زیستی» قرار دارد.

استان مرکزی نیز از استان‌هایی است که وزارت بهداشت اعلام کرده در روزهای آینده باید منتظر افزایش صعودی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آن باشیم.

ویروس کرونا از شهر قم به سایر شهرهای ایران منتقل شد و گزارش شده که در صورت قرنطینه این شهر، جلو شیوع این بیماری به دیگر شهرهای ایران گرفته می‌شد.