تمام نقاط تهران به کرونا آلوده است

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران می‌گوید «رفتار» برخی شهروندان پایتخت باعث آلودگی همه نقاط شهر تهران به ویروس کرونا شده است.

علی‌رضا زالی روز ۱۲ فروردین در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت که تا قبل از ۲۰ اسفند، آلودگی در برخی مناطق تهران «بسیار بالا بود و برخی مناطق نیز از آلودگی کمتری برخوردار بودند».

وی افزود با این حال «متاسفانه بی‌توجهی برخی از شهروندان موجب شد تا همه نقاط پایتخت آلوده شود و تمامی مناطق تهران در آلودگی به ویروس کرونا، همگن شده‌اند.»

آقای زالی در اظهارات خود چندین بار به شهروندانی که آنها را «بی‌مبالات» نامیده، اشاره کرده و گفت اگر آن دسته از شهروندان که «توصیه‌های بهداشتی را جدی نگرفتند و بیرون رفتند، در خانه مانده بودند»، تهران شرایط فعلی را نداشت.

وی در عین حال نسبت به خطر «طوفانی شدن» کرونا در تهران به‌ویژه در صورت خروج مردم از خانه‌ها در روز ۱۳ فروردین هشدار داده است.

اظهارات وی در حالی مطرح شده که پیش از این مقام‌های وزارت بهداشت اعلام کرده بودند ویروس کرونا از شهر قم به تهران و سایر نقاط ایران از جمله شهرهای شمالی منتقل شد.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران در سخنان خود هیچ اشاره‌ای به قرنطینه‌ نشدن شهر قم و این که شاید اگر این شهر قرنطینه می‌شد، ایران شرایط فعلی را نداشت، نکرده است.