بازداشت بیش از صد نفر در یک میهمانی در شهریار

عکس آرشیوی است

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از بازداشت بیش از یکصد مرد و زن و توقیف ۳۱ دستگاه خودرو در یک میهمانی شبانه در شهریار خبر داد.

این میهمانی در حالی برگزار شده بود که ایران یکی از کشورهای درگیر شیوع گسترده ویروس کرونا است و تاکنون، بر اساس آمارهای رسمی، دست‌کم ۳۲۹۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

آن‌ طور که خبرگزاری مهر، روز جمعه، ۱۵ فروردین، به نقل از محسن خانچرلی گزارش کرده، این میهمانی در یکی از باغ‌های باغستان از توابع شهریار برگزار شده بود و ۱۱۱ نفر در رابطه با آن بازداشت شدند.

به گفته آقای خانچرلی، از این تعداد، ۹۱ نفر مرد و ۲۰ نفر زن هستند و مالک باغ نیز در میان بازداشت‌شدگان است.

این فرمانده انتظامی برگزاری میهمانی‌های مختلط را «خط قرمز» پلیس عنوان کرده و هشدار داده که با برپایی این نوع میهمانی‌ها «بدون هیچ گونه اغماض» برخورد خواهد شد.

روز گذشته نیز پلیس از بازداشت ۱۵ نفر در یک میمانی مختلط در شهریار خبر داده بود.

پلیس ایران پیش از شیوع ویروس کرونا نیز به میهمانی‌های خصوصی حمله کرده و بارها افرادی را به‌ دلیل شرکت در این برنامه‌ها بازداشت کرده است.

اما برگزاری میهمانی در وضعیت بحرانی شیوع کرونا تنها به ایران اختصاص ندارد و حتی پلیس بریتانیا نیز با برگزارکنندگان برنامه‌هایی از این دست در وضعیتی که فاصله‌گذاری فیزیکی از راه‌های کنترل کرونا محسوب می‌شود، دست به گریبان است.

هفته گذشته پلیس بریتانیا از برگزاری یک میهمانی بزرگ با حضور ۲۵ فرد از جمله چند کودک خبر داد که علاوه بر صرف شام، برنامه‌های موسیقی و سرگرمی نیز در آن در حال اجرا بوده است.

آن‌ طور که پلیس دربی‌شر در منطقه میدلند شرقی در همان زمان اعلام کرد، نیروهای پلیس از برگزاری این میهمانی بزرگ در شرایطی که قرار است همه شهروندان فاصله‌گیری فیزیکی را رعایت کنند، «شوکه» شده‌اند.