شیوع کرونا در میان خانواده‌های گیلانی با افزایش دیدارهای فامیلی

نماینده وزیر بهداشت در استان گیلان از افزایش شیوع ویروس کرونا در میان خانواده‌ها همزمان با برقراری دوباره رفت‌وآمدهای خانوادگی در این منطقه خبر داد.

به گزارش روز شنبه، ششم اردیبهشت، در خبرگزاری ایسنا، محمدحسین قربانی افزود پس از عادی شدن ترددها، بیشتر مبتلایان در «حوزه خانوادگی» قابل مشاهده است.

وی علت را نیز شرکت مردم در «محافل و دیدارهای خانوادگی» عنوان کرد.

آقای قربانی در عین حال با توجه به عادی‌ شدن حضور و تردد مسافران در استان گیلان هشدار داد که احتمال شیوع موج دوم کرونا در استان «بیش از پیش وجود دارد».

نماینده وزارت بهداشت در گیلان، بازگشایی ورودی‌های این استان بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در ۳۱ فروردین‌ماه سال جاری را «اشتباه استراتژیک» نامید.

به گفته وی، این تصمیم باعث شد مردم تصور کنند شرایط عادی شده و همین امر باعث شده «در محورهای ورودی لوشان، آستارا و رودسر پیک مبتلایان به کرونا را داشته باشیم.»

آن‌ طور که وی گفته، تنها در دو روز ۳۱ فروردین و اول اردیبهشت، حدود ۷۰۰ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان اضافه شده است.

استان گیلان از جمله نخستین مناطقی بود که پس از قم به شدت درگیر بحران کرونا شد و گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای از مرگ چندین عضو خانواده‌ها و اعضای کادر درمان در شبکه‌های اجتماعی از این استان منتشر شد.

شرایط این استان برای چند هفته از وضعیت بحران خارج شده بود که پس از پایان دوران قرنطینه، بازگشایی کسب‌و‌کارها و آغاز دوباره مسافرت‌ها همزمان با گرم‌ شدن هوا، نگرانی‌ها از بازگشت شرایط بحرانی در این استان افزایش یافته است.