خبرگزاری تسنیم: برداشت‌ها از توئیت خامنه‌ای درباره صلح اشتباه است

توئیت رهبر جمهوری اسلامی در فضای مجازی به احتمال مذاکره ایران و آمریکا تعبیر شد

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، می‌نویسد که برداشت «غرض‌ورزان» از توئیت رهبر جمهوری اسلامی درباره «صلح امام حسن»، «اشتباه» است.

این خبرگزاری صلح را «خیانت» دانسته و نوشته است که آیت‌الله خامنه‌ای «اوضاع کنونی کشور را قابل مقایسه با دوران صلح امام حسن نمی‌دانند.»

انتشار جدید این توئیت بازنشر یک سخنرانی قدیمی آیت‌الله خامنه‌ای است. او گفته بود :«من معتقدم امام حسن مجتبى شجاع‌ترین چهره‌ى تاریخ اسلام است. او حاضر شد خود را و نام خود را در میان دوستان نزدیکش، فداى مصلحت واقعى کند و تن به صلح دهد براى اینکه دیدبانى اسلام و حفاظت از قرآن و هدایت نسلهاى آینده‌ى تاریخ را در موقع خود انجام دهد».

توئیت رهبر جمهوری اسلامی در فضای مجازی از سوی شمار زیادی از کاربران به احتمال موافقت دوباره علی خامنه‌ای با مذاکره ایران و آمریکا تعبیر و با سخنان سابق او درباره «نرمش قهرمانانه» که به مذاکرات ایران و آمریکا برای توافق اتمی منجر شد، مقایسه شده است.

با این حال خبرگزاری تسنیم می‌نویسد که از نظر آیت‌الله خامنه‌ای «به‌رغم وجود مشکلات و تحریم‌ها، برتری با ایران است و نباید در برابر دشمن کوتاه آمد» اما امام دوم شیعیان «به‌دلیل خیانت خواص و ناآگاهی جامعه، برای حفظ جان شیعیان مجبور به صلح با معاویه شد».

رهبر جمهوری اسلامی مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کرده است.