سخنگوی سپاه شکایت درباره مصاحبه معاون ارتش را تکذیب کرد

سخنگوی سپاه پاسداران اخبار مربوط به شکایت این نهاد نظامی از خبرگزاری ایرنا به دلیل انتشار مصاحبه حبیب‌الله سیاری، معاون ارتش را تکذیب کرد.

رمضان شریف روز یک‌شنبه ۲۱ تیرماه گفت «شکایتی از ایرنا نداشته ایم» و «اینگونه خبر سازی‌ها تاثیری در وحدت و اخوت تزلزل ناپذیر سپاه و ارتش» ندارد.

روز گذشته مهدی محمودیان، روزنامه‌نگار در ایران، خبر داد که با شکایت سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات، برای پنج نفر از مدیران و خبرنگاران ایرنا به خاطر انتشار مصاحبه با حبیب‌الله سیاری، معاون ارتش، پرونده تشکیل شده و برخی وسایل آنها توقیف شده است.

خبرگزاری ایرنا ۱۱ خرداد ویدئوی مصاحبه با حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش ایران، را منتشر کرد که انتقاداتی از فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی نهادهای نظامی را مطرح کرده بود، اما ساعاتی بعد بدون هیچ توضیحی آن را حذف کرد.

پس از حذف این ویدئو و در پی انتقادهای فزاینده از این اقدام، خبرگزاری ایرنا و همچنین سپاه و ارتش واکنش‌هایی متفاوت به آن ابراز داشتند.

پس از انتشار این مصاحبه، سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای خواستار «هوشمندی و هوشیاری در قبال تلاش‌های موذیانه دشمنان برای ایجاد اختلاف بین ارتش و سپاه» شد.