وزیر بهداشت: زمان برگزاری کنکور تغییری نمی‌کند

وزیر بهداشت ایران اعلام کرده‌است که کنکور سراسری امسال در ایران «با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موعد مقرر» برگزار خواهد شد؛ با افزایش شدید شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران موضوع برگزاری یا تعویق کنکور بازتاب فراوانی یافته بود.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، ۱۳ مرداد ماه گفت در پی نشست مشترک با وزیر علوم، گروهی از نمایندگان مجلس و نیز رئیس سازمان سنجش تصمیم گرفته شد که کنکور سراسری و آزمون کارشناسی ارشد «راس موعد مقرر برگزار شود».

مشخص نیست آیا متخصصان بیماری‌های عفونی، پژوهشگران و همه‌گیرشناسان نیز در این نشست‌ها شرکت داشتند یا نه.

بیشتر در این باره: ابهام درباره زمان برگزاری کنکور سراسری

وزیر بهداشت در بخشی از سخنانش اظهار داشته که «بسیج، نمایندگان و سازمان‌های مردم‌نهاد» نیز قرار است به ناظران کمک کنند.

آقای نمکی می‌گوید قرار شده «کمیته تخصصی برای پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌تر از آزمون دکتری تشکیل شود، تا برای برگزاری آزمون‌های سراسری با سختگیری بیشتری اجرا شود».

از جمله پروتکل‌های بهداشتی فضای اشغال سالن‌هاست که قرار است ۲۰ درصد بیشتر نباشد. فاصله‌گذاری‌هاب دو متری و آماده‌سازی ماسک برای دانش‌آموزانی‌ که ماسک ندارند، از دیگر موارد عنوان‌شده است.

برخی از کارشناسان می‌گویند تاکید بر برگزاری کنکور امسال عمدتا به‌خاطر هزینه‌هایی‌ست که طی یک سال انجام شده و عقلانی‌تر آن است که در شرایط فعلی و کم‌توانی برای مدیریت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، کنکور امسال به زمان دیگری موکول شود.