فیسبوک پست‌ دونالد ترامپ درباره ویروس کرونا را حذف کرد

شرکت فیسبوک روز چهارشنبه پستی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، را به خاطر آن‌چه این شرکت اشاعه اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا نامیده است، حذف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این پست شامل ویدیویی از مصاحبه آقای ترامپ با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز بود که در بخشی از آن می‌گوید بچه‌ها در برابر ویروس کرونا «تقریبا مصونیت دارند».

یکی از سخنگوهای فیسبوک اظهار داشت: «این ویدیو شامل اطلاعات غلطی می‌شد مبنی بر این که گروهی از مردم در برابر بیماری کووید-۱۹ مصونیت دارند و این امر نقض مقررات ما درباره این بیماری و ارائه اطلاعات زیان‌بخش پیرامون آن محسوب می‌شود.»

کاخ سفید هنوز به این اقدام فیسبوک واکنشی نشان نداده است. اما سخنگوی فیسبوک عنوان کرده که این اولین بار است این شبکه اجتماعی پستی از آقای ترامپ را به خاطر اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا حذف می‌کند.

فیسبوک پیش از این یکی از آگهی‌های تبلیغاتی کمپین انتخاباتی آقای ترامپ را به خاطر نقض سیاست‌های این شرکت در رابطه با سرشماری ملی در آمریکا حذف کرده بود.

همچنین برخی پست‌ها و آگهی‌های کمپین ترامپ در فیسبوک نیز به خاطر استفاده از مثلث وارونه قرمز که یکی از نمادهای نازی‌ها برای تشخیص هویت زندانیان سیاسی بود از این شبکه اجتماعی حذف شده است.