بررسی تصادف‌ زنجیره‌ای برلین به عنوان «حمله احتمالی اسلامگرایان»

نمایی از صحنه تصادف روز سه‌شنبه در یکی از بزرگراه‌های شهر برلین.

رسانه‌های آلمان روز چهارشنبه ۲۹ مرداد از بررسی تصادف‌ زنجیره‌ای در یکی از بزرگراه‌های پایتخت به عنوان حمله احتمالی «اسلام‌گرایان» خبر دادند.

گزارش خبرگزاری رویترز حاکی است که مقام‌های آلمانی مشغول تحقیق درباره تصادفی زنجیره‌ای هستند که غروب سه‌شنبه در بزرگراهی در برلین اتفاق افتاد و شش مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش این خبرگزاری، مقام‌های آلمانی در رابطه با تصادف زنجیره‌ای روز گذشته، احتمال «حمله» با انگیزه‌های اسلام‌گرایانه را مطرح کرده‌اند.

نشریه آلمانی «فوکوس» نیز به نقل از سخنگوی دادستانی آلمان گزارش داده است که «بر اساس داده‌های فعلی، حمله‌ای با انگیزه اسلام‌گرایانه صورت گرفته است.»

این سخنگو می‌افزاید که بر اساس شواهد و قرائن موجود، فرد مظنون، ۳۰ ساله و با تابعیت عراقی است و از اختلال‌های روانی رنج می‌برد.

روزنامه آلمانی «تاگ‌اشپیگل» نیز به نقل از سخنگوی دادستانی، احتمال «حمله عمدی» در جریان وقایع روز گذشته در بزرگراه برلین را تایید کرده است.

در گزارش این روزنامه آمده است که فریادهای فرد مظنون در صحنه حادثه، نشان‌دهنده انگیزه‌های اسلام‌گرایانه وی بوده است. فرد مظنون پس از آن‌که ادعا کرد وسیله خطرناکی در ماشین خود دارد، بلافاصله توسط ماموران پلیس حاضر در صحنه حادثه دستگیر شد.

در بررسی‌های بعدی پلیس مشخص شد که وسیله ظاهرا «خطرناک» صرفا یک جعبه ابزار بوده است.

در جریان این تصادف زنجیره‌ای ظاهرا عمدی، شش نفر مجروح شدند که شرایط سه تن از آنها وخیم گزارش شده است.