ترافیک سنگینِ جاده‌ها با وجود هشدار درباره وضعیت قرمز در شمال

معاون درمان وزارت بهداشت ایران در حالی بر لزوم دوری از هر گونه تجمع برای کاهش بیماری کرونا تاکید کرد که مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین در محورهای منتهی به شمال کشور خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان‌بابایی شامگاه چهارشنبه، پنجم شهریور، در حالی ‌که تنها راه درمان بیماری کرونا را رعایت موارد بهداشتی دانست،‌ افزود: «بیماری کرونا لاعلاج نیست و مردم با رفتار عاقلانه خود می‌توانند این بیماری را از بین ببرند.»

تاکید مسئولان بر دوری از تجمعات در حالی منتشر می‌شود که به دلیل تعطیلات عاشورا و تاسوعا در روزهای آینده، خبر ترافیک قابل توجه در محورهای مواصلاتی به شمال کشور به گوش می‌رسد.

بیشتر در این باره: کرونا در ایران؛ تعطیلی ادارات در کهگیلویه و بویراحمد، هشدار در مورد سفر


پلیس راه ایران روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «تردد از سمت تهران به مازندران در روزهای تاسوعا و عاشورا با محدودیت روبه‌رو خواهد بود».

با این‌ حال روز پنج‌شنبه مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین در محورهای منتهی به شمال کشور خبر داد.

استان مازندران و گیلان در طول ماه‌های گذشته همواره در وضعیت قرمز کرونا بوده‌اند.

مسئولان ستاد مبارزه با کرونا بارها اعلام کرده‌اند که افزایش ورود مسافر به استان‌های شمالی کشور به تداوم وضعیت قرمز در این استان‌ها و انتقال ویروس به استان‌های دیگر منجر می‌شود.

بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت‌گرفته که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است، پیش‌بینی می‌شود حدود دو میلیون وسیله نقلیه در تعطیلات پایانی هفته جاری که با تعطیلات تاسوعا و عاشورا هم‌زمان شده، در جاده‌ها تردد کنند که نسبت به هفته گذشته و تعطیلات ماه گذشته بیشتر خواهد بود.