انتقال اجساد هفت نیروی سپاه پاسداران از سوریه به ایران پس از چهار سال و نیم

عکس آرشیوی است.

ابوالقاسم شریفی، مسئول ایثارگران کل سپاه پاسداران، از انتقال جسد هفت نفر از نیروهای سپاه که حدود چهار سال و نیم پیش در سوریه کشته شده‌اند، به ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، او روز یکشنبه ۲۰ مهرماه با اشاره به اینکه اجساد این هفت نفر از نیروهای موسوم به «مدافع حرم» روز دوشنبه در شهر مشهد «تشییع» می‌شوند، گفته است این اجساد در منطقه خان طومان سوریه کشف و شناسایی شده‌اند.

اردیبهشت سال ۹۵ در جریان درگیری بین نیروهای وابسته به سپاه پاسداران و نیروهای مخالف بشار اسد در منطقه خان‌طومان در جنوب غربی شهر حلب، ده‌ها نفر از نیروهای وابسته به سپاه کشته شدند.

فرماندهان سپاه تاکنون گزارش دقیقی از تلفات در این درگیری ارائه نداد‌ه‌اند ولی ۱۸ اردیبهشت ۹۵، وب‌سایت اصولگرای «فردانیوز» در گزارشی نوشت در این درگیری‌ها «نزدیک به ۸۰ نفر» کشته شده‌اند که اغلب آنان نیروهای لشکر فاطمیون- شامل نیروهای افغان وابسته به نیروی قدس سپاه- و حزب‌الله لبنان بوده‌اند.

از میان نیروهای ایرانی، بخش عمده افراد کشته شده متعلق به نیروهای سپاه مازنداران بودند. فرماندهان سپاه آن زمان اعلام کردند که جنازه ۱۲ نفر از نیروهای سپاه مازندران در اختیار مخالفان بشار اسد است.

در میان هفت نفری که جسد آنها شناسایی و به ایران منتقل شده است، چهار نفر از استان مازندران هستند. اجساد سه نفر دیگر پس از مراسم مذهبی در مشهد به استان‌های قزوین، البرز و خوزستان منتقل خواهد شد.