تاکید سردار جلالی بر لزوم به کارگیری «رویکرد نظامی» برای «اداره مردم»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفته است با توجه به اینکه تهدیداتی که در کشور وجود دارند، «مردم محور» شده‌اند، نیازمند یک الگوی جامع با «رویکرد نظامی و غیرنظامی برای اداره مردم هستیم».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار غلامرضا جلالی که روز دوشنبه ۵ آبان در یک نشست ویژه پدافند غیرعامل سخن می‌گفت، تاکید کرد که فعل و انفعالات مردم در «محاسبات دشمن» تبدیل به یک «مولفه جدید» شده است.

او توضیح بیشتری درباره فعل و انفعالات مردم که با عبارت «اندرکنش مردم» توصیف کرده، نداده است ولی با توجه به سابقه اظهارات مقام‌های ایران درباره چنین موضوعاتی، می‌توان گفت که منظور او اعتراض‌های متعدد مردم در سال‌های اخیر است که شدت و گسترش یافته‌اند.

در اعتراض‌های دی‌ماه ۹۶ و آبان ۹۸ که با برخورد و سرکوب خونین حکومت مواج شده، شهروندان عادی به ویژه از طبقات محروم، هسته اصلی اعتراض‌ها بودند و احتمالا اشاره سردار جلالی از «مردم محور» شدن تهدیدات، متوجه این اعتراض‌هاست.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در شبکه‌های اجتماعی، مردم معترض و منتقد و مخالف حکومت ایران با اشاره به اعتراض‌های آبان ۹۸ که منجر به کشته شدن صدها معترض از سوی ماموران حکومت شد، به بازخوانی و یادآوری سرکوب گسترده حکومت ایران پرداخته‌اند.