افزایش مرگ ‌و میر و تشدید محدودیت‌های کرونایی در آلمان

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، شامگاه چهارشنبه با رهبران ۱۶ ایالت فدرال این کشور توافق کرد تا محدودیت‌ها برای مهار ویروس کرونا را حداقل تا ۲۰ دسامبر (سی‌ام آذر) تمدید و تشدید کند.

به نوشته روزنامه گاردین، با رکورد زدن مرگ‌ و میر روزانه بر اثر کرونا در آلمان، خانم مرکل با اظهار این‌که الان به‌هیچ وجه وقت آسان‌گیری نیست گفت که این محدودیت‌ها را احتمالاً تا ژانویه هم تمدید خواهد کرد.

آلمان برای مهار موج دوم شیوع ویروس که بیشتر مناطق اروپا را فرا گرفته است، از روز دوم نوامبر یک «حالت نیمه‌تعطیل» یک‌ماهه در کشور اعلام کرد که بر اساس آن بارها و رستوران‌ها بسته‌اند، اما مدارس و فروشگاه‌ها همچنان بازند.

در همین حال از روسیه خبر می‌رسد که مرگ ‌و میر ویروس کرونا در آن کشور در یک رکورد جدید روزانه از ۵۰۰ نفر گذشته است.

بنا بر گزارش‌ها، کرملین فشار سنگینی را که اکنون سیستم بهداشت و درمان کشور با آن روبه‌رو شده تأیید می‌کند اما همچنان از تعطیل کردن دوباره کشور سر باز می‌زند.

از اوکراین نیز خبر می‌رسد که در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور، اوضاع در بسیاری از بیمارستان‌های این کشور «بحرانی» است.

خبرهای مربوط به این کشور حاکی از کمبود تختخواب در بیمارستان‌ها، ازدحام شدید در بخش مراقبت‌های ویژه و انتظار طولانی‌مدت بیماران «شدیدا مریض» برای فرصت وصل شدن به دستگاه تنفس است.