بر اثر انفجار انتحاری در قره‌چای و چرکس روسیه ۶ نفر مجروح شدند

نهادهای امنيتی روسيه روز جمعه ۲۱ آذر اعلام کردند که بر اثر یک انفجار انتحاری در قره چای و چرکس، يکی از نواحی شمال قفقاز، فرد بمبگذار کشته و ۶ نفر مجروح شدند.

کمیته ملی مبارزه با تروریسم روسیه گفت بمبگذار حوالی ظهر به وقت محلی یک وسیله انفجاری را که در بدن خود کار گذاشته بود در نزدیکی پاسگاه پلیس روستای اوچککن منفجر کرد. عسکر عبدالرضاخوف، رییس واحد تحقیقات وزارت کشور در این ناحیه، یکی از ۶ نفری است که براثر انفجار مجروح شده است.

رسانه‌های محلی می گویند دو انفجار روی داده و در انفجار اول که چند ساعت قبل و در نزدیکی یک پاسگاه پلیس اتفاق افتاد کسی مجروح نشده است. ساعاتی بعد و پس از تجمع ماموران پلیس و ماموران واحد تحقیقات وزارت کشور در محل حادثه فرد بمبگذار به آنها نزدیک شد و با گفتن الله اکبر وسیله انفجاری خود را منفجر کرد.

قره چای و چرکس، یکی از نواحی نیمه مستقل مناطق ناآرام قفقاز شمالی است که اکثر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. این مناطق شاهد فعالیت گروه‌های اسلام‌گرای افراطی بوده که به ماموران انتظامی، ساختمان‌های دولتی و مسلمانان میانه‌رو حمله می‌کنند.

در عین حال گروه‌های مدافع حقوق بشر نیروهای امنیتی روسیه را به سرکوب شدید مخالفان، نقض حقوق بشر، شکنجه و قتل‌های خودسرانه در قفقاز شمالی متهم کرده‌اند.