روحانی در مورد اعدام روح‌الله زم: اینکه اروپایی‌ها برای یک فرد این‌همه حساسیت به خرج می‌دهند معنای خوبی ندارد

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، روز دوشنبه در یک نشست خبری در مورد اعتراض کشورهای اروپایی به اعدام ناگهانی روح‌الله زم، مدیر پیشین کانال تلگرامی آمدنیوز، گفت: «اینکه برای یک فرد این‌همه حساسیت به خرج می‌دهند معنای خوبی ندارد.»

حسن روحانی در ادامه گفت: «آنها همیشه در برخی مسائل حساس بودند ما هم حساسیم و ... ما هم از کارهایی که اروپایی‌ها انجام می‌دهند، ناخشنودی‌هایی داریم.»

روح‌الله زم با اتهاماتی نظیر «تحریک به اعتراضات» و «جاسوسی برای فرانسه و اسرائیل» به اعدام محکوم شد و روز شنبه ۲۲ آذر حکم او به اجرا درآمد. این رخداد واکنش شدید اتحادیه اروپا را به دنبال داشت.

رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه این‌طور اظهار نظر کرد که «بعید می‌دانم این مسئله روابط ما را با اروپا دچار مشکل کند.»

این سخن او در حالی بیان می‌شود که کمیته اجرایی نشست تجاری ایران و اروپا، با سه هزار و ۳۰۰ نفر شرکت‌کننده از ۴۰ کشور جهان، روز یکشنبه ۲۳ آذر اعلام کرد که به خاطر اعدام روح‌الله زم این نشست لغو شده و آن را به زمان دیگری موکول کرده است.

کانال تلگرامی آمدنیوز به ویژه در اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ در ایران به یکی از مراجع خبری معترضان تبدیل شده بود و در این باره اطلاع‌رسانی گسترده‌ای می‌کرد، اگرچه برخی منتقدان اظهار می‌کردند که پار‌ه ای از اخبار «آمدنیوز» صحیح نبوده است.