معاون وزیر کشور: با هشتگ «واکسن بخریم» می‌خواهند انسجام ملی را هدف قرار دهند

جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور

جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور ایران، در واکنش به هشتگ «واکسن بخرید» که در توییتر ترند شد گفت برخی دنبال ایجاد «دوگانه کاذب» و «حواشی» هستند تا به گفته او «انسجام ملی» را هدف قرار دهند.

به گزارش ایسنا، او روز جمعه، پنجم دی‌ماه، در یک همایش دولتی گفت که دولت به موازات تلاش برای تولید واکسن ایرانی، دنبال خرید واکسن است و «دوگانه خرید-تولید واکسن کرونا» وجود ندارد.

در واکنشی دیگر کیانوش جهان‌پور، رئيس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، نیز نوشت که این هشتگ نشان می‌دهد که «تبلیغات جنبش‌های ضد واکسن مربوط به برخی محافل یهودی و صهونیست» بی‌تاثیر بوده است.

این ادعای آقای جهانپور در حالی مطرح می‌شود که برخی مقام‌های حکومت ایران از جمله محمدرضا نقدی، معاون هماهنگی سپاه روز گذشته هشدار داده‌اند که واکسن خارجی خطرناک است و زدن واکسن نیز ممکن است خطراتی به دنبال داشته باشد.

در روزهای اخیر و در واکنش به تاخیر و اظهارات متناقض مقام‌های ایرانی درباره خرید واکسن، برخی کاربران طوفانی توئیتری با هشتگ «واکسن بخرید» برای مبارزه با کرونا به راه انداختند و از مقام‌های جمهوری اسلامی خواستند که این موضوع را با فوریت در دستور کار خود قرار دهند.

در پی به راه افتادن این طوفان توییتری بود که مقام‌های جمهوری اسلامی خبر دادند ۲۰۰ میلیون یورو برای خرید واکسن اختصاص داده‌اند و قرار است بین شش تا هشت هفته دیگر واکسن‌ وارد ایران شود.