به دلیل «بی‌میلی» مقامات لوکزامبورگ، سفر پومپئو لغو شد

خبرگزاری رویترز در خبری نوشت که وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در آخرین دقایق به دلیل عدم تمایل مقامات اروپایی مجبور به لغو سفر خود به لوکزامبورگ شده است.

به نوشته این خبرگزاری، مایک پومپئو که آخرین روزهای وزارت خود را سپری می‌کند قصد داشته پیش از سفر به بروکسل سفری هم به لوکزامبورگ داشته باشد و با همتای خود دیدار کند.

با این حال به گفته دیپلمات‌های آگاه وزیر خارجه لوکزامبورگ و دیگر مقامات این کشور کوچک اروپایی که عضو سازمان ناتو نیز هست به دیدار با آقای پومپئو و وقت دادن به او «رغبتی نشان نداده‌اند».

برنامه سفر این مقام عالی‌رتبه آمریکایی به بروکسل، مقر اتحادیه اروپا، هم‌چنان به قوت خود باقی است، گرچه رویترز به نقل از منابع خود می‌نویسد که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای دیدار با مقامات اروپایی در بروکسل گذاشته نشده است.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع دیپلماتیک می‌نویسد که در پی هجوم عده‌ای از حامیان خشونت‌طلب دونالد ترامپ به کنگره آمریکا متحدان اروپایی این کشور «احساس شرم و خجالت می‌کنند».

مایک پومپئو از جمله وزرای نزدیک به دونالد ترامپ محسوب می‌شود و حتی در پی پیروزی جو بایدن در انتخابات از «دور دوم ریاست جمهوری ترامپ» حرف زد.

به نوشته رویترز،‌ ژان آسل‌بورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ، یک روز پس از واقعه هجوم به کنگره، دونالد ترامپ را «جنایتکار» و «آتش‌بیار معرکه سیاست» خوانده است.