پیام‌رسان واتس‌اپ اجرای سیاست‌های جدید را تا سال آینده به تعویق انداخت

در پی واکنش منفی بسیار، پیام رسان واتس‌اپ اعلام کرد که تغییر سیاست‌های خود درباره حریم خصوصی کاربران را به تعویق انداخته است.

در اطلاعیه این پیام‌رسان تاکید شده است که انتشار «اطلاعات غلط» درباره سیاست‌های جدید، موجب نگرانی کاربران شده و به همین جهت اعمال این سیاست‌ها را که قبلا قرار بود از ۸ فوریه (۲۰ بهمن امسال) اجرایی شود تا ۱۵ ماه مه (۲۵ اردیبهشت سال آینده) به تعویق انداخته است.

پیش از این واتس‌اپ به حدود دو میلیارد نفر کاربر خود اعلام کرده بود که برای ادامه استفاده از این اپلیکیشن، باید اجازه دهند که داده‌های شخصی‌شان با فیس‌بوک و اینستاگرام نیز به اشتراک گذاشته شود.

پیام‌رسان واتس‌اپ و شبکه اجتماعی اینستاگرام هر دو زیرمجموعه فیس‌بوک هستند.

این درخواست با واکنش منفی کاربران مواجه شد و تعداد قابل توجهی از آنها اقدام به کوچ به دیگر پیام‌رسان‌ها از جمله سیگنال و تلگرام کردند.

بر اساس گزارش نشریه آمریکایی «بیزنس اینسایدر»،‌ در هفته گذشته، پیام‌رسان سیگنال ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بار دانلود شد که نسبت به هفته گذشته رشدی ۴۲۰۰ درصدی داشته است.

پیام‌رسان تلگرام نیز ۹ میلیون بار دانلود شده که نسبت به هفته گذشته ۹۱ درصد افزایش داشته است.

در ایران پس از این که بسیاری از کاربران اقدام به دانلود پیام‌رسان «سیگنال» کردند، این پیام‌رسان به دستور «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» از فروشگا‌‌ه‌های آنلاین در ایران حذف شد.