تاکید سپاه پاسداران بر لزوم لغو تحریم‌ها توسط دولت آمریکا

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای که به مناسبت سالروز ۲۲ بهمن صادر کرده تاکید کرد که دولت آمریکا ابتدا باید تحریم‌ها را لغو کند و این درخواست یک «سیاست قطعی و غیرقابل بازگشت» است.

درخواست لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران از سوی سپاه پاسداران در حالی مطرح شده است که این نهاد نظامی در همین بیانیه تصریح کرده که «روند اضمحلال نظام لیبرال آمریکایی نیز در این مسیر به سرعت پیش می‌رود».

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران نیز روز دوشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه از دولت بایدن خواسته بود که سیاست فشار حداکثری دولت ترامپ را تکرار نکند.

این موضع جدید در حالی ابراز می‌شود که آذرماه سال ۹۸، آقای سلامی در جمع مدیران قرارگاه خاتم‌الانبیا گفته بود: «از دشمنانمان نمی‌خواهیم تحریم را لغو کنند، بلکه آن را ادامه دهند» و ایران «خود تحریم‌ها را شکسته و بی‌اثر» می‌کند.‎

دولت آمریکا در طول سه سال گذشته تحریم‌های اقتصادی علیه سپاه پاسداران را به شدت افزایش داده و این نهاد را به عنوان یک «سازمان تروریستی» اعلام کرده است.

در بخش دیگری از بیانیه سپاه پاسداران بدون ارائه آمار و ارقام تاکید شده که دستاوردهای جمهوری اسلامی «شگفت‌انگیز» بوده و به سمت «فتح قله‌های رفیع پیشرفت جهانی» در حال حرکت است.

در بخش پایانی این بیانیه به موضوع کشته ‌شدن قاسم سلیمانی اشاره شده ولی اشاره‌ای به وعده «انتقام سخت» که در طول یک سال گذشته بارها از سوی مقام‌های حکومت ایران تکرار شده بود، نشده است.