کرونا در ایران؛ ۸۹ بیمار دیگر جان باختند، شروع واکسیناسیون «خروج از اپیدمی نیست»

سخنگوی وزات بهداشت ایران با تاکید بر این که شروع واکسیناسیون «نباید به منزله خروج از اپیدمی قلمداد شود»، از جان باختن ۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سیما سادات لاری گفت در همین مدت ۷ هزار و ۶۴۰ بیمار جدید نیز شناسایی شده‌اند.

بدین ترتیب بر اساس آمار رسمی که وزارت بهداشت به صورت روزانه اعلام می‌کند، تا روز سه‌شنبه، ۲۱ بهمن، ۵۸ هزار و ۶۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان باخته‌اند و مجموع افراد مبتلا شده به این بیماری به بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر رسیده است.

صحت این آمار مورد تردید جدی است و منابع مختلف از چهره‌های سیاسی داخلی گرفته تا ناظران و کارشناسان مستقل شمار واقعی مبتلایان و درگذشتگان کووید ۱۹ را چند برابر آمار رسمی می‌دانند.

در هشداری دیگر، محمدعلی محسنی‌بندپی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس از مردم خواست تا در روزهای آینده حتی به مناطق سفید که بحران شیوع کرونا در آن وجود ندارد، سفر نکنند.

او با درخواست ممنوعیت کلیه سفرها گفت: «افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری نگران‌کننده است.»

روز گذشته مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به افزایش روند ابتلا به بیماری کرونا در استان‌های مختلف گفته بود: «تا حدود چهار هفته آینده شاهد افزایش مجدد موارد مرگ‌ومیر کرونا در کشور خواهیم بود.»

او از کاهش رعایت پروتکل‌‌ها، افزایش سفرهای داخلی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی مثل فجر، بازگشایی مشاغل و ادارات و افزایش سفرهای خارجی به عنوان مواردی نام برده که سبب شده «نوعی عادی‌انگاری» در کشور فراگیر شود.

استان‌های خوزستان، کرمانشاه و هرمزگان از جمله استان‌هایی هستند که دوباره شاهد روند صعودی افزایش کرونا بوده‌اند.