پریسا رفیعی، دانشجوی زندانی، به ۱۵ ماه حبس بیشتر محکوم شد

پریسا رفیعی

وکیل پریسا رفیعی، دانشجو و فعال صنفی، خبر داد که شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر موکلش را به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.

مصطفی نیلی در توییتر شخصی خود نوشت که در پی اعتراض سرپرست دادسرای ناحیه ۳۳ (اوین) به رای برائت خانم رفیعی، شعبه ۳۶ تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب رای را نقض و پریسا رفیعی را به ۱۵ ماه حبس به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم کرده است.

به گفته آقای نیلی، مستند این حکم، نامه خانم رفیعی در مورد شرایط بازداشت موقتش بوده و شعبه ۳۶ در حالی به استناد ماده ۱۳۷ حکم را تشدید کرده که زمان انتشار این نامه قبل از آن بوده است که رای قبلی پریسا رفیعی قطعی شود.

پریسا رفیعی، دانشجوی دانشکده هنرهای زیبا تهران و فعال صنفی که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، در اردیبهشت سال ۹۸ در نامه‌ای از شرایط بازداشت و فشار بر فعالان زن با استفاده از حربه‌هایی همچون تست بکارت اعتراض کرد.

این نامه مبنای اتهام و پرونده جدیدی برای این فعال صنفی قرار گرفته،‌ در حالی که شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست ایمان افشاری، او را از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه کرده بود.

پریسا رفیعی در سال ۱۳۹۷ با اتهام‌های «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» به هفت سال زندان محکوم شده و در حال حاضر در زندان اوین به سر می‌برد.