نماینده اصفهان در مجلس خبرگان: در مقابله با دوچرخه‌سواری زنان جان به لب شده‌ایم

ابوالحسن مهدوی، نماینده اصفهان در مجلس خبرگان

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان می‌گوید که «شهردار اصفهان چند سال است از رفتارهای غیرشرعی همچون دوچرخه‌سواری دختران دفاع می‌کند».

ابوالحسن مهدوی روز شنبه ۲۵ بهمن در اظهاراتی از عملکرد شورای تامین اصفهان در برخورد و مقابله با آنچه که «رفتارهای غیرشرعی» نظیر دوچرخه‌سواری زنان خواند به شدت انتقاد کرد.

او افزود که «جان ما در مقابله با این موضوع به لب رسیده» اما سوال اینجاست که مسئولان شهرداری و شورای تامین، با چه انگیزه‌ای تاکنون مانع برخورد با این قبیل «اقدامات خلاف شرع» شده‌اند.

این روحانی در پایان تهدید کرد که اگر اقدامی در برخورد با «این پدیده» از سوی مسئولان صورت نگیرد، به شیوه دیگری با آن برخورد خواهد شد.

اواخر مهرماه گذشته، فرماندار نجف آباد اصفهان از بازداشت زنی خبر داد که بازنشر ویدئوی دوچرخه‌سواری او در این شهر در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشت؛ بسیاری از کاربران با اشاره به بافت مذهبی و سنتی شهرستان نجف‌آباد از این رویداد ابراز تعجب کردند.

دوچرخه‌سواری زنان در ایران طی دو دهه گذشته همواره یکی از مشکلات بحث‌برانگیز اجتماعی بوده و به رغم درخواست‌های زیاد، حکومت جمهوری اسلامی کماکان با آزادی دوچرخه‌سواری زنان در معابر عمومی مخالف است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس و رادیو فردا/ آ.ت/ ک.ر