نظام پزشکی: به برنامه‌سازان هنری همپای کادر درمان واکسن بزنید

سازمان نظام پزشکی ایران از وزارت بهداشت خواست برنامه‌سازان هنری را نیز «همپای» کادر درمان در ایران، در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار دهد.

به گزارش روز جمعه، اول اسفند، خبرگزاری تسنیم، این نامه را حسین کرمانپور، مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، خطاب به کیانوش جهانپور، رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت نوشته است.

در این نامه آمده از آنجا که برنامه‌سازان سینمایی-تلویزیونی و بازیگران، مثل کادر درمان، در «جهاد نگهداشت مردم در خانه» نقش داشتند، جزو «پرریسک‌ترین» گروه‌ها بوده و بهتر است برای آنها نیز همچون کادر درمان، «سهمیه لازم» واکسن کرونا در نظر گرفته شود.


سازمان نظام پزشکی در عین حال هشدار داده «در صورتی که این پیش‌بینی از طرف وزارت بهداشت و ستاد خستگی‌ناپذیر ملی کرونا در نظر گرفته نشود، بیم آن می‌رود تولیدات به شدت کاهش یافته (که تاثیر منفی در ماندن مردم در خانه دارد) و یا با پذیرش ریسک‌پذیری این عزیزان شاهد فقدان بیشتر آنها باشیم.»

این نامه در شرایطی منتشر می‌شود که پیش از این دست‌کم دو مقام مسئول در ستاد مقابله با کرونا، خواستار تعطیلی موقت پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی شده بودند.

این درخواست‌ها با واکنش هنرمندان حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر در ایران مواجه شد و حتی در شرایط شیوع این ویروس در ایران، اخیرا جشنواره فجر برگزار شد.

نامه نظام پزشکی به وزارت بهداشت همزمان با انتشار ویدئویی از تزریق واکسن کرونا به شهاب حسینی، بازیگر سینما و تلویزیون، منتشر شده که انتقادهای بسیاری را در فضای مجازی برانگیخته است.

همشهری آنلاین هم نوشته یک روز پس از انتشار تصاویر واکسن زدن شهاب حسینی، «حالا خبر می‌رسد تلاش برخی سلبریتی‌ها برای زدن واکسن کرونا خارج از نوبت و اولویت وارد فاز اجرایی شده است.»

از زمان شیوع کرونا در ایران، شماری از چهره‌های سینما و تلویزیون از جمله علی انصاریان، اکبر عالمی و کریم اکبری مبارکه بر اثر ابتلا به این ویروس درگذشتند و شمار بسیار بیشتری مبتلا شدند.

سازمان نظام پزشکی در حالی خواستار تخصیص سهمیه واکسن کرونا به برنامه‌سازان هنری شده که در سایر نقاط دنیا، کادر درمان، افراد مسن و دارای بیماری‌های خاص در اولویت دریافت این واکسن قرار دارند.

وزارت بهداشت هنوز به نامه سازمان نظام پزشکی پاسخ نداده است.

با استفاده از گزارش‌های تسنیم، همشهری آنلاین و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.