آمریکا روسیه را به پخش اطلاعات نادرست درباره کارایی واکسن‌های غربی کرونا متهم کرد

ایالات متحده سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی روسیه را متهم کرد که با پخش اطلاعات نادرست درباره واکسن‌های غربی کرونا تلاش می‌کند اعتماد جهانی را به این واکسن‌ها تضعیف کند.

وال استریت جورنال روز یکشنبه ۱۷ اسفند به نقل از مرکز تعهدات جهانی وزارت خارجه ایالات متحده گزارش داد، چهار وبسایتی که با سازمان‌های امنیتی روسیه مرتبط هستند مقالاتی را با هدف زیر سئوال بردن اثرات واکسن‌های غربی بیماری کووید- ۱۹ منتشر کرده‌اند که در این مقالات درباره عوارض جانبی واکسن‌ها اطلاعات دروغین ارائه شده است.

واکسن‌های غربی تنها پس از انجام آزمایش‌های سفت و سختی تایید شد که ثابت می‌کند کارایی آنها بیش از ۶۰ درصد و دو مورد نیز بالای ۹۰ درصد است. در این حال رقابتی میان واکسن‌های غربی با واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه وجود دارد که آزمایش‌های اخیر نشان داد کارایی آن هم بیش از ۹۰ درصد است.

این میان ایران به خرید واکسن‌های روسی و چینی روی آورده است. تصمیم ایران پس از آن اتخاذ شد که آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در اظهاراتی بی‌پایه کارایی واکسن‌های آمریکایی، بریتانیایی و حتی فرانسوی را زیر سئوال برد و گفت که خرید این واکسن‌ها را ممنوع می‌کند.

با استفاده از گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی؛ س.ن