یک کشته و هفت بازداشتی در پی نزاع دسته‌جمعی در کرمانشاه

پایگاه خبری پلیس ایران از مرگ یک نفر در جریان یک نزاع دسته‌جمعی در کرمانشاه و بازداشت هفت تن در این ارتباط خبر داد. یک وب‌سایت حقوق بشری می‌گوید این فرد با تیراندازی پلیس کشته شده است.

آن طور که فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرده، در این نزاع دسته‌جمعی که با سلاح گرم و سرد در جریان بود، دو نفر زخمی شدند که یکی از آنها که جوانی ۲۵ ساله بود که «بر اثر شدت جراحات وارده» جان باخت.

این درگیری در شهرک دولت‌آباد کرمانشاه در غرب ایران رخ داده است.

اما در حالی که وب‌سایت پلیس ایران علت جان باختن یک نفر را تنها «درگیری» اعلام کرده، شبکه حقوق بشر کردستان نوشته که این جوان که سیروان محمدی نام داشته، «در نتیجه تیراندازی نیروهای انتظامی» کشته شده است.

این وب‌سایت، نام فرد دیگری را که زخمی شده «علی احمدی، ۷۰ ساله» گزارش کرده و افزود: «وی با جراحت شدید در نتیجه اصابت گلوله به بیمارستان منتقل شده و هم‌اکنون در بخش آی‌سی‌یو نگهداری می‌شود.»

یک منبع مطلع در کرمانشاه با تایید این خبر به شبکه حقوق بشر کردستان گفته که این نزاع دسته‌جمعی بر اثر «توهین یک مرد مغازه‌دار به یک مشتری زن و با حضور تعدادی از بستگان این زن» رخ داد.

این منبع افزود: «نیروهای یگان ویژه با حضور در شهرک دره‌دریژ (مهدیه) به سمت گروهی از اهالی دره‌دریژ که در حال حرکت به سوی دولت آباد بودند تیراندازی کردند.»

با استفاده از پایگاه خبری پلیس و شبکه حقوق بشر کردستان/ ب. ب./ ف. دو.