رئيس سازمان نظام پزشکی: تشکیل سازمان طب اسلامی موجب وهن ایران است

محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تشکیل سازمان نظام پزشکی را موجب «وهن و تخریب چهره علمی ایران در مجامع بین المللی» می‌شود.

او علاوه بر توییتی که در این باره منتشر کرده، نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئيس مجلس نیز نوشته و تاکید کرده است که اجرایی شدن این طرح و تشکیل این سازمان باعث «ورود افراد غیر مجاز به حوزه طب و طبابت» می‌شود.

رئيس سازمان نظام پزشکی در این نامه همچنین درباره «آسیب روزافزون شبه علم و روش‌های انحرافی و وهن آلود» هشدار داده و نوشته است که طب اسلامی «حتی در حوزه های علمیه و نزد مراجع» تقلید شیعه نیز «بارها مورد نقد و تردید جدی قرار گرفته» است.

۲۶ نماینده مجلس روز ۲۷ اسفند پیشنهاد تشکیل «سازمان طب ایرانی اسلامی» را در قالب یک طرحی به هیات رئیس مجلس ارائه کرده‌اند.

نمایندگان حامی این طرح بدون ارائه مستندات مرتبط، ادعا کرده‌اند که «برخی از متخصصین» با «استفاده از آموزه‌های اسلامی»، «موفقیت‌های بسیاری در درمان بیماری‌ها» داشته‌اند.

طرح تشکیل این سازمان در حالی پیشنهاد شده است که پیش از این برخی از مراجع تقلید شیعه از جمله ناصر مکارم شیرازی گفته‌اند «چیزی به‌نام طب اسلامی نداریم».