معاون سیاسی سپاه: تخلفات مشاور فرمانده سپاه انتخاباتی بوده است

یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه

یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه گفته است منظورش از تخلف سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه خاتم‌الانبیا، «بروز رفتارهای انتخاباتی بوده که مغایر با مقررات جاری سپاه است».

آقای جوانی روز گذشته گفته بود که سعید محمد که اکنون مشاور فرمانده کل سپاه است، «به دلیل تخلف» از فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برکنار شده است ولی دفتر آقای محمد با صدور اطلاعیه‌ای این موضوع را «تحلیل شخصی» اعلام کرد.

معاون سیاسی سپاه نیز نظر نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در سپاه اداره می‌شود و مصاحبه قبلی او درباره تخلفات سعید محمد در خبرگزاری فارس وابسته به سپاه منتشر شد، با این حال دفتر آقای محمد انتشار این مصاحبه را «شیطنت رسانه‌ای» توصیف کرد.

پیش از این توضیح معاون سیاسی سپاه درباره مصاحبه قبلی‌اش، رمضان شریف، سخنگوی سپاه گفته بود که نظرات آقای جوانی، نظر رسمی سپاه نیست و «هر کس می‌گوید تخلف بوده باید متقن و دقیق بگوید چه تخلفی بوده است».

مقام‌های ارشد سپاه در مصاحبه‌ها و اطلاعیه‌های خود تاکید کرده‌اند که «مجموعه سپاه به دنبال مصداقی (در انتخابات) نیست».

با این حال، علاوه بر سعید محمد که در مقام مشاور فرمانده کل سپاه، کاندیدای انتخابات شده است، رستم قاسمی، معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه نیز اعلام کرده است که در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران کاندیدا خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، محمدعلی جعفری، فرمانده پیشین سپاه که اکنون مسئول قرارگاه جنگ نرم است، از حامیان کاندیداتوری سعید محمد است.

علاوه بر نام سعید محمد و رستم قاسمی، نام‌هایی چون حسین دهقان، مشاور نظامی علی خامنه‌ای، محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی، پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش و محسن رضایی که همگی دارای سوابق نظامی و سپاهی هستند برای نامزدی در این انتخابات به میان آمده است.