روابط عمومی صدا و سیما می‌گوید زمان پخش مناظره‌های انتخاباتی تغییر نکرده است

با آنکه پیشتر اعلام شده بود زمان برگزاری مناظره‌های انتخاباتی ایران تغییر کرده اما مدیرکل روابط عمومی صداوسیما این خبر را تکذیب کرد.

محمدحسین رنجبران، گفت که مناظره‌های انتخاباتی بر اساس برنامه‌ریزی قبلی و در روزهای تعیین شده دوشنبه ۱۷، جمعه ۲۱ و سه‌شنبه ۲۵ خرداد انجام می‌شود.
پیشتر در همین روز اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرده بود که زمان برگزاری مناظره‌های انتخاباتی به دلیل آنچه همزمانی با بازی‌های تیم‌ملی فوتبال ایران خوانده شد تغییر کرد.

او گفته بود به دلیل همین همزمانی، کمیسیون تصمیم گرفت زمان برگزاری مناظره‌ها به روزهای ۱۶، ۲۰ و ۲۴ یا ۱۸، ۲۲ و ۲۶ خرداد منتقل شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور توضیح داده بود که در برنامه تبلیغاتی سه مناظره زنده و پخش دو مستند نیم‌ساعته برای هر یک از نامزدها در شبکه سراسری پیش‌بینی شده‌ است.

روابط عمومی وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه اعلام کرد که «براساس پروتکل بهداشتی برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰، اخذ اثر انگشت در روزی رای‌گیری ممنوع است. همچنین تأکید شده‌است رای‌دهندگان حتی الامکان از خودکار شخصی استفاده نمایند.»

دعوت به تحریم «فعال و هدفمند» انتخابات در این دوره به شکل بی‌سابقه‌ای گسترش یافته است.

انتخابات ریاست‌جمهوری ایران قرار است ۲۸ خرداد امسال برگزار شود اما مقامات مختلف جمهوری اسلامی در مورد پایین بودن مشارکت مردم در این دوره هشدار داده‌اند.

اگرچه این‌بار حلقه تأیید صلاحیت برای اصلاح‌طلبان نیز در انتخابات تنگ‌تر شده است اما ایجاد محدودیت برای فعالان سیاسی غیر حکومتی پدیده تازه‌ای در جمهوری اسلامی نیست. طی دهه‌های گذشته، هیچ کاندیدایی غیر از چهره‌های سیاسی درون‌حکومتی وابسته به اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان مجال ورود به انتخابات را نیافته است.

این دوره از انتخابات در شرایطی برگزار می‌شود که رشته اعتراضات اخیر سراسری در ایران، از جمله در دی‌ماه ۹۶، مردادماه ۹۷ و آبان‌ماه ۹۸ کلیت نظام جمهوری اسلامی را هدف گرفته و در آن‌ها شعارهایی علیه هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا سر داده شده است.