آمار رسمی کرونا در ایران؛ انگشت زدن در انتخابات ممنوع شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران از ممنوعیت انگشت زدن در انتخابات خبر داده و گفت که بیشترین آسیب و نگرانی مربوط به انتخاب شوراها و روستاهاست.

باشگاه خبرنگاران جوان روز سه‌شنبه به نقل از علیرضا رئیسی گزارش داد که اپلیکیشن حوزه‌یاب یا صندوق‌یاب ایجاد شده تا افراد نزدیک‌ترین حوزه انتخابی به خود را انتخاب کنند و «ما خیلی نگران انتخابات ریاست جمهوری نیستیم، بیشترین آسیب و نگرانی ما مربوط به انتخاب شوراها و روستاهاست چرا که افراد در خانه‌ها دور هم جمع می‌شوند و چلوکباب می‌خورند و همین دورهمی‌ها عامل خطر موج پنجم کروناست».

به گفته او، در وزارت بهداشت یک مرکز کرونا ایجاد شده که در آن تمام اطلاعات مربوط به تست مثبت افراد در دسترس است و «اطلاعات افراد مبتلا به کرونا را به فرمانداران می‌دهند تا با صندوق سیار از این افراد رای بگیرند».

همزمان بر اساس آمار رسمی، با مرگ ۱۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در ایران در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور روز سه‌شنبه به ۸۰ هزار و ۳۲۷ نفر رسید.

رسانه‌های داخل ایران به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت خبر دادند که در شبانه‌روز گذشته، ده هزار و ۶۸۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده که ۱۶۰۰ نفر از آنان بستری شدند.

بر همین اساس مجموع بیماران کرونا در کشور به دو میلیون و ۷۹۲ هزار و ۲۰۴ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت ایران در حالی که از ارائه آمار تفکیکی خودداری می‌کند، به طور روزانه آمار مربوط به ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را در اختیار رسانه‌های قرار می‌دهد، آماری که منابع مستقل درباره درستی آن تردید دارند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت تاکنون سه میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۶۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۵۲۶ هزار و ۳۲۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن تزریق شده در کشور به ۴ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۹۴ دز رسیده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۱۳ شهرستان قرمز و ۲۱۴ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۲۲۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.