داعش مسئولیت حمله به نیروگاه مرتبط با خط انتقال برق ایران به عراق را به عهده گرفت

یک ایستگاه انتقال برق در عراق (عکس از بایگانی)

کمتر از دو هفته پس از انفجار چندین دکل برق در خط انتقال برق ایران به عراق که اعلام شد کار داعش بوده است، ایستگاه برق صلاح‌الدین در شهر سامرا نیز با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار گرفت.

به گزارش رویترز، «حکومت اسلامی» (داعش) مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

روز دوشنبه، ۷ تیر، وزارت برق عراق اعلام کرد که ایستگاه برق صلاح‌الدین در شهر سامرا با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار گرفته و بخش‌های تولیدی آن به‌شدت خسارت دیده است.

این حمله کمتر از دو هفته پس از آن رخ می‌دهد که انفجار چندین دکل برق در خط مهم انتقال برق ایران به عراق باعث شد ۲۵ درصد از صادرات برق ایران به این کشور کاهش یابد.

بیشتر در این باره: «بمب‌گذاری» در خط انتقال برق ایران به عراق مناطقی از این کشور را در خاموشی فروبرد

پس از انفجارهای چهارشنبه، ۲۶ خرداد، در خط انتقال برق ایران به عراق، یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد که «عناصر گروه تروریستی داعش با بمب دو دکل خط انتقال مرصاد برای انتقال انرژی از ایران را در اطراف منطقه اکباشی در ناحیه السعدیه، ۶۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه، منفجر کردند و این امر برق مناطق گسترده‌ای در دیالی را قطع کرد.»

محمد العزاوی، فرمانده بسیج عشایری عراق، نیز داعش را مسئول این انفجارها دانست که در نتیجه آن، «بخش‌های وسیعی از سه استان صلاح‌الدین، کرکوک و نینوا در تاریکی فرو رفت».

گروه داعش از بیشتر مناطق عراق برچیده شده است، اما بقایایی از این گروه در مخفیگاه‌هایی در منطقه البوکمال سوریه،‌ واقع در مرز با عراق، حضور دارند.