موج جدید کرونای دلتا در ایران؛ بازار تهران تعطیل شد

گزارش رسانه‌های داخل ایران حکایت از آن دارد که شیوع ویروس کرونا، گونه دلتا تاکنون نیمی از استان‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران، نیز گفته است پایتخت ایران ده روز است که وارد «موج پنجم» کرونا شده و بیماران بستری و سرپایی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

تغییر وضعیت تهران به رنگ قرمز باعث شده است که تمام بازارهای تهران از جمله بازار بزرگ تهران تعطیل اعلام شوند. در استان سیستان و بلوچستان نیز «تمامی ادارات، نهادها و بانک‌ها» تعطیل شده‌اند.

خبرگزاری فارس در گزارشی نوشته است که بر اساس آخرین برآوردها « ۹۲ شهرستان قرمز، ۱۸۳ شهرستان نارنجی، ۱۷۳ شهرستان زرد» هستند و وضعیت در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان «فوق بحرانی» شده است.

همزمان با شیوع گسترده ویروس گونه دلتا، گزارش‌های منتشره کماکان از روند کند واکسیناسیون در ایران حکایت دارند و این روند موجب افزایش سفر گردشگران ایرانی به ارمنستان برای دریافت واکسن رایگان شده است.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی نوشته است که «دیروز فقط ۶۴۱۱ نفر دُز اول واکسن دریافت کردند».

مسئولان دولت ایران وعده‌ داده‌اند که در روزهای آینده با واردات ۳ میلیون واکسن، روند بهتری در تزریق واکسن شروع شود.

در همین زمینه، حیدر محمدی، مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، در گفت‌وگو با تلویزیون حکومت ایران گفته است که «تا اواخر تیرماه، در تزریق واکسن کرونا به یک سرعت نسبی» می‌رسیم.