چمران: شهرداری تهران تمایل زیادی دارد که پروژه‌ها را به سپاه بدهد

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفته است شهرداری تهران «تمایل زیادی دارد» که پروژه‌های عمرانی شهر تهران را به قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه واگذار کند.

او به خبرگزاری تسنیم گفته است که شهرداری تهران می‌خواهد «مگا پروژه‌ها» را به سپاه واگذار کند ولی به نام و تعداد این پروژه‌ها اشاره نکرده است.

همکاری شهرداری تهران با سپاه پاسداران در دوران شهرداری محمدباقر قالیباف به اوج رسید و قراردادهایی به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۳ با قرارگاه خاتم‌الانبیا بسته شد. علاوه بر این قراردادهای کلانی با بنیاد تعاون سپاه بسته شد که این فعالیت‌ها با فساد کلان همراه بود و ابعاد یکی از پرونده‌های فساد ۴ میلیارد دلار اعلام شد.

علیرضا زاکانی، شهردار جدید تهران، نیز پیش از این گفته است که «مسیر توسعه‌» که در دوران قالیباف شروع شد را ادامه می‌دهد.

در دوران قالیباف بروز مفاسد گسترده اقتصادی منجر به تشکیل پرونده‌های قضایی شد و سازمان قضایی نیروهای مسلح ایران اواخر اسفند سال گذشته اعلام کرد که مسعود مهردادی، محمود خاکپور محمود سیف، سه چهره وابسته به سپاه پاسداران به ترتیب به ۲ سال، ۵ سال و ۳۰ سال زندان و جزای نقدی محکوم شدند.

علاوه بر این سه نفر، عیسی شریفی، معاون محمدباقر قالیباف در دوران شهرداری تهران، در دیوان عالی کشور نیز به ۲۰ سال زندان، جزای نقدی، و استرداد وجوه تحصیلی محکوم شد.