هماهنگ‌کننده مذاکرات احیای برجام در تهران با باقری کنی دیدار کرد

انریکه مورا، معاون سرویس اقدام اتحادیه اروپا

روز پنج‌شنبه ۲۲ مهر انریکه مورا، معاون سرویس اقدام اتحادیه اروپا، وارد تهران شد و با علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در تهران دیدار کرد.

انریکه مورا هماهنگ‌کننده مذاکرات احیای توافق هسته‌ای با ایران، موسوم به برجام، در وین پایتخت اتریش است.

خبرگزاری بلومبرگ روز سه‌شنبه از قول منابع آگاه که نخواستند نام‌شان فاش شود نوشته بود که این دیدار برای ایجاد مقدمات بازگشت ایران به مذاکرات برجام انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، وزارت امور خارجه ایران گفته است که برای این دیدار، گفت‌وگو در مورد سه موضوع برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران، مسائل افغانستان و روابط ایران و اتحادیه اروپا در دستورکار قرار دارد.

آقای مورا در صفحه توئیتر خود با اشاره به دیدار روز پنج‌شنبه با مقام‌های ایران نوشته است که بر «ضرورت از سرگیری» مذاکرات تاکید خواهد کرد.

آخرین دور مذاکرات برجام روز ۳۰ خردادماه انجام شد و از آن زمان ایران تاریخی برای دور جدید مذاکرات هسته‌ای اعلام نکرده و تنها از آمادگی خود برای از سرگیری مذاکرات «در آینده نزدیک» خبر داده است.

اعضای اروپایی برجام شامل بریتانیا، فرانسه و آلمان، همراه با آمریکا که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از برجام خارج شد، هشدار داده‌اند که زمان برای از سرگیری مذاکرات رو به اتمام است و آن‌ها نمی‌توانند تا ابد منتظر ایران بمانند.

روسیه نیز از ایران خواسته است به مذاکرات هسته‌ای بازگردد.