محسنی اژه‌ای: اعتراف می‌کنم که در قوه قضائیه هیچ تحولی ایجاد نکردیم

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه

با وجود ادعای ابراهیم رئیسی مبنی بر تحول در قوه قضاییه در سال‌های اخیر و تایید این موضوع از سوی رهبر جمهوری اسلامی، رئیس قوه قضائیه روز دوشنبه ۲۲ آذر گفت که «امروز اعتراف می‌کنم ما هنوز در قوه قضائیه هیچ تحولی ایجاد نکردیم».

به گزارش خبرگزاری ایسنا، غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قضایی گفت: «درست است که به فکر هستیم و سندی هم نوشتیم اما عملاً ما تحولی ایجاد نکردیم».

اشاره او به سند تحول قوه قضاییه است که اسفند سال ۹۷ از سوی ابراهیم رئیسی به رهبر جمهوری اسلامی ارائه شد. آقای رئیسی تیرماه امسال در گزارشی که از دوره پیشین قوه قضائیه به رهبر حکومت ایران می‌داد بر انجام تحول در دستگاه قضایی تأکید داشت و علی خامنه‌ای نیز از فعالیت‌های او در قوه قضاییه به عنوان اقدام جهادی که موجب جلب اعتماد مردم شده است، یاد کرده بود.

آقای محسنی‌اژه‌ای نیز در تیرماه امسال که معاون ابراهیم رئيسی در قوه قضاییه بود، گفته بود در اجرای سند تحول قضایی «جلوتر از زمان‌بندی هستیم».

غلامحسین محسنی اژه‌ای روز ۱۰ تیرماه امسال از سوی رهبر جمهوری اسلامی به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه منصوب شد. او که سابقه سرکوب گسترده مخالفان و دگراندیشان حکومت را در کارنامه خود دارد، در مراسم معارفه‌اش وعده «مبارزه قاطع» با فساد و «دفاع از آزادی‌های مشروع» را داد.