آمار رسمی کرونا در ایران؛ داشتن کارت واکسن برای کارکنان دولتی و خصوصی اجباری می‌شود

یک جوان ایرانی در یکی از مراکز واکسیناسیون تهران

یک مقام وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه، ۲۴ آذر، نخستین مرحله از «طرح کنترل هوشمند» کرونا در ایران را اجباری شدن کارت واکسن برای کارکنان همه سازمان‌ها و مؤسسه‌های دولتی و خصوصی اعلام کرد.

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در یک برنامه تلویزیونی همچنین گفت که این طرح دو محور اصلی شامل واکسیناسیون و پروتکل‌ها و کنترل سامانه‌ای دارد و هدف آن «اقناع کسانی است که واکسن نزده‌اند».

بر این اساس، از ۲۱ آذر کسانی که در محل کار خودشان حاضر می‌شوند، «باید کارت واکسن داشته باشند».

وزارت بهداشت پیشتر اعلام کرده بود که ۱۷.۷ درصد مردان و ۱۶.۴ درصد زنان بالای ۱۰ سال هنوز واکسن نزده‌اند.

در همین حال بر اساس تازه‌ترین آمار رسمی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و به این ترتیب آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران به ۱۳۰ هزار و ۸۸۳ نفر رسید.

وزارت بهداشت در آمار رسمی روزانه خود همچنین اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته ۲۶۵۱ بیمار دیگر شناسایی شده‌اند و در حال حاضر سه هزار نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

آمار رسمی روزانه کرونا در ایران در حالی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد که منابع مستقل در صحت آن تردید دارند و برخی منابع به‌خصوص شمار واقعی قربانیان را دو تا سه برابر آمار رسمی اعلام کرده‌اند.