سازمان جهانی غذا «مجبور به کاهش» کمک‌رسانی به یمن است

در یمن، بسیاری از خانواده‌ها با ناامنی شدید مواد غذایی روبه‌رو هستند

سازمان برنامه جهانی غذا روز چهارشنبه اعلام کرد که به دلیل کمبود بودجه «مجبور به» کاستن از میزان کمک‌رسانی به کشور جنگ‌زده یمن است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سازمان زیرمجموعه سازمان ملل در عین حال هشدار داده است که گرسنگی و قحطی در یمن در حال افزایش است.

در بیانیه این سازمان آمده است: «از ماه ژانویه، هشت میلیون نفر جیره غذایی کمتری دریافت کرده و تنها پنج میلیون نفر که در خطر فوری غلتیدن به شرایط قحطی هستند جیره کامل دریافت خواهند کرد.»

سازمان برنامه جهانی غذا می‌گوید که برای ادامه کمک‌رسانی به افراد آسیب‌پذیر در یمن تا پایان ماه مه آینده به ۸۱۳ میلیون دلار و تا پایان سال ۲۰۲۲ به نزدیک به دو میلیارد دلار نیاز دارد.

با ورود ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی به جنگ یمن در سال ۲۰۱۵ با هدف متوقف کردن پیشروی شورشیان شیعه حوثی دامنه درگیری‌های نظامی و پیامدهای ویرانگر آن گسترش یافته است.

برنامه توسعه سازمان ملل روز سه‌شنبه دوم آذر اعلام کرده بود که تلفات انسانی مستقیم و غیرمستقیم جنگ هفت ساله یمن تا پایان سال جاری میلادی به ۳۷۷ هزار نفر خواهد رسید.

به گفته این سازمان، اکثریت قربانیان غیرمستقیم جنگ یمن را کودکان تشکیل می‌دهند که به طور ویژه در برابر سوء تغذیه و گرسنگی آسیب‌پذیرند: «در طول سال ۲۰۲۱ در هر ۹ دقیقه یک کودک یمنی تحت تاثیر جنگ می‌میرد.»